MarijkeVerhasselt.reismee.nl

Laatste werkdag

Vandaag hebben we onze laatste werkdag achter de rug. Planning is afgeraakt en we hebben nog eens goed rondgekeken. En nog beter: nooit meer om 6.15 opstaan :). Milcho had gisteren alweer een nieuw kado bij: maïskolven die hij de dag ervoor geplukt had, maar dan gekookt. Vandaag zijn we na het werk ook op zijn kosten op café gegaan en het is niet bij een drankje gebleven, want ineens lagen er ook 2 latten chocola op tafel ... Filip heeft dan weer afscheid genomen van het boormateriaal door er tegen te praten en eens te wuiven.Filip is trouwens echt een heel goeie werkman, heel grappig, heel veel sfeer, maar ook ongelofelijk dom... Milcho moet hem alles heel vaak meerdere keren uitleggen (en ondertussen hebben Laura en ik al begrepen, in het Bulgaars, wat hij bedoelt.) en iets wat je hem de dag ervoor vertelt, weet hij de dag erna of zelfs een uur erna niet meer.

Morgen staat inpakken en een grote opkuis op het programma. Vooral de auto moet echt onder handen genomen worden: modder en stof overal aan de buitenkant, de binnenkant vol stro, stof en zelfs een vogelkak (omdat we de ramen openlaten als we aan het werken zijn, anders hebben we een sauna als we naar huis rijden). Ook inpakken kan nog problematisch worden: we hebben echt heel veel stalen die mee naar België moeten.. We zullen dus elk 2 stukken bagage inchecken (tot 32 kg, echt waar!) en nog een stuk handbagage. Gaat een grappig zicht worden.

Er is wel nog heel goed nieuws voor de mama's: we zijn zelf al onze vuile kleren aan het wassen :) Geen volle koffers vuile was dus als we terug zijn ;-).

Maandag doen we een roadtrip naar Sofia. Dan brengen we ook de auto terug en overnachten we in Sofia centrum. Het gaat maandag ook regenen, dus dan kunnen we ons al een klein beetje terug aanpassen aan België. Dinsdag zijn we dan terug thuis.

Het is hier heel heel goed geweest, maar we zijn toch allebei blij om terug naar huis te gaan en het normale studentenleven weer op te pikken.

myjane

tot dinsdag ..lieve meisjes