MarijkeVerhasselt.reismee.nl

Wij houden van Bulgaren

Wouter kwam op bezoek van zaterdag tot dinsdag, dus moesten we hem zaterdag ophalen in Tarnovo. Laura en ik zijn dan maar vroeger vertrokken om daar de toerist uit te hangen: een fort bezocht, een gigantisch en heel lekker ijsje gegeten en op een terras gezeten. De meevaller van de dag: het was 'independence day', overal op straat muziek, line-dancende mensen en mensen in traditionele klederdracht (ik dacht direct aan u mama!). Heel gezellig!

Samen met Wouter kwamen ook nog 450 staalzakjes, balpennen en een nieuw flesje HCl, dus ons werk kan weer verder en Laura haar stresspeil kan weer zakken. Voor de rest de normale zaken: vroég opstaan, in ons veld boren, goed eten en vroeg gaan slapen. En onze werkmannen zijn nog steeds geweldig!!

Maar de belangrijkste reden voor nog eens een verhaaltje: we hebben weer al eens een top-bulgaar ontmoet! We moesten Wouter terug wegbrengen naar Tarnovo: een heel gemakkelijke weg: we moeten 1 grote straat blijven volgen. We hebben die straat al vaak gedaan en het duurt 45 min. Behalve vandaag dan ... Dubbele pinkers op de auto's voor ons, en totale stilstand van een hele file auto's en vrachtwagens. Eerste idee: oh, er steekt een kudde dieren over, er rijdt een tractor, ... Maar de file is echt lang, en mensen stappen uit hun auto's. Dus we bekijken de kaart voor een andere route. De meneer in de auto achter ons (op onze auto staat in het heel groot 'top rent a car') komt naar ons en maakt duidelijk (in het bulgaars weliswaar), dat ook hij naar Tarnovo moet en dat we moeten omkeren en hem volgen. Bulgaren rijden normaal als zotten, maar deze reed heel netjes in en pinkte uren op voorhand om ons te weg te tonen. Zijn normale rijstijl keerde terug wanneer we na een lange omweg terug op de grote baan zaten: eens uit zijn raam wuiven en zoeeef, weg ermee. Maar we hebben toch besloten dat Bulgaren echte toppers zijn! Met de kaart had het ook wel gelukt, maar deze meneer was heel vriendelijk (Ofwel zien wij er echt als sukkels uit :p)! Op de terugweg stond er overal politie en het bleek om een crash te gaan en de weg zou zeker nog 3u versperd zijn.

Voor de rest gaat ons leventje hier gewoon voort en is het nog altijd heel fijn!

wim

na geografen ... en geologen ... en meisjes ... en Bulgaren ... (en bij K3) oma's ... iedereen top!

wim

alleszins inspirerend voor onszelf