MarijkeVerhasselt.reismee.nl

Kado'tjes, een kat en een muis

Ik zal nog eens wat anekdotes vertellen:

Ten eerste had Milcho weer veel te veel kado'tjes bij vandaag: 8 tomaten en 10 eieren. We hebben ondertussen wel al een plan wat we met al die eieren gaan doen: in de aardappelsalade, nog eens spaghetti carbonara maken en eens een omelet.

We hebben ook al een tijdje een huisdier: een kat! Ze staat er elke maaltijd, zelfs om 6 u 's morgens! Eerst gaven we ze paté die er echt heel vies uit zag, stonk en nog eens uit blik kwam. Daarna gaven we ze de niet-beschimmelde delen van beschimmeld brood (ons laatste probleempje hier...) en nu eet ze onze overschotjes. Ze lust zelfs bloemkool ;-).

We hebben dus sinds een week 'het beschimmeld brood probleem'. Geen idee hoe het komt, maar plots beschimmeld ons brood ... Zelfs het brood dat we gisteren hadden gekocht en van ochtend open deden was beschimmeld. Toen Filip het tijdens onze pauze zag was die echt totaal van de kaart: hij was een beetje boos en zei dat we terug moesten naar de winkel en dan boos moesten worden en de politie bellen. Man man, ik kreeg er echt de slappe lach van, maar hij was doodserieus. Achja.

Filip heeft vandaag trouwens duidelijk gemaakt dat hij heel hard gaat wenen als wij naar België gaan, en dat wij voor altijd in zijn hart zullen zitten. Hij wilt trouwens heel graag mee naar België om daar met ons te boren ;-). Hij is ook pottenbakker, vandaag ontdekt! We hadden een nieuwe laag in een van onze profielen, en daar heeft hij bijna alle sediment van meegenomen om mee te pottenbakken thuis.

Vandaag heeft Laura trouwens iets kei vies meegemaakt! Als de boor terug uit de grond komt, maak je die leeg (met je handen). Ik heb altijd handschoenen aan, Laura niet. En wat zat er deze keer in de boor: een dode en kapotte muis (ja, zo'n boor is heel scherp ...).Echt heel vies !! Filip heeft haar gered door de stukken muis ver weg te gooien. Regenwormen en takken hadden we al gehad, maar geen muis. Bah !!

Onze vernieuwde planning wordt weer wat krap, dus morgen gaan we zelf nog wat verder doen. Voorlopig is het dus gedaan met de namiddagen (ale ja, vanaf 16.00) aan het zwembad.

En ten slotte nog een kilometer update: we hebben al 2950 km gereden!

wim

laatste boortjes duren het langst!

dank voor de goed en leuk geschreven nieuwtjes.

Suc6 met de laaste dagen ... chauffeur zal klaarstaan ...

leo scheere opa

mooie foto's ...het is netjes overal...het ziet er goed uit; succes met de terugreis