MarijkeVerhasselt.reismee.nl

Aankomst in de villa

Eerst en vooral, we hebben een zalige reis achter de rug, maar daar zal ik morgen wat over vertellen want nu is het echt al laat: kwart na 12 en ik heb de hele weg van Sofia naar hier gereden (= ongeveer 3-4 u rijden).

De huurauto is niet de auto zoals eerst gedacht. We verwachtten een grijze jeep, het werd een blauwe dacia vol putjes en krassen :p MAAR met normale versnellingen en benzine. De auto rijdt best wel fijn zo lijkt het.

Het eerste avontuur was met een onbekende auto sofia city doorkruisen ( = druk verkeer, ongekende weg en gekke taxichauffeurs), maar dat is zeer goed gelukt :) Volgend avontuur was de bergen doorkruisen. Das echt super leuk, maar daar heb ik ook ontdekt dat plankgas geven niet altijd betekend dat je sneller vooruit gaat. Helaas, we hebben een auto zonder power.Dat werd ook nog eens duidelijk op de snelweg en wanneer we iemand voorbij staken.
Het allergrootste avontuur dan: onze weg kwam niet uit op de snelweg die we wouden, maar liep hieraan parallel, en bleek de oude weg doorheen de balkan bergen te zijn. Resultaat: donker aan het worden en uiteraard geen straatverlichting (zoals nergens hier), geen verkeer buiten een paar koeien midden op de weg en een ware slalom tussen de gigantische bulten. Ergens was het zo erg dat heel de straat leek op een kasseiweg met kasseien van een meter zonder cement ertussen.

Maar: we zijn er geraakt! En de auto staat nu buiten nog steeds af te koelen van zijn inspanningen, echt waar: de motorkap maakt nog veel lawaai, terwijl hij uitstaat...

Slaapwel !